"Tiada kejayaan tiada rintangan,Tiada kegembiraan tiada kesedihan..,Bukan senang nak senang,Bukan susah nak susah..,Tanpa keberanian impian Tidak akan bermakna..., Itulah waktu yang dikurniakan bagi kita setelah diulit perasaan. Waktu menjadi penentu kehidupan ini. Dan waktu juga mengiringi takdir kita"

Selasa, 12 Januari 2010

balik kampung...

kenangan waktu balik kmpung mmg klakar gler r...x dapek den nak kto 2...blik ngan k.yatie,k.nad,..wktu nk blik bnyak tul halang 2..tme blik kmpung 2 de lak kne wat gtong-royong dkt ostel...tpi leh blik la pkul10 tpat 2 kuar....huhuh....kakak jmput smpi dkt dlm...
time blik 2 kne tnujk jaln dkt kakak nk ikut jln mner...aku pn x thu jln mne 1 nk ikut sbb bnyk sngt jlnkn dkt sni smer ny leh ikut pn....smpai umah dkt srembn amik kunci blik kmpung...smpat la jgk kakak n k.nad brak ngan mak n ibu dkt umah seremban....tme 2 blik kg...huhu singghjap dkt jelebu nk mkn lapar r gak prut dri mlm x mkn kte kn..huhuhu...time smpi jer kuar pntu keter aku trua ptik buah rambutan...hahah..masam2 lak 2...huhu..msuk umah besepah-sepah dlm umah maklumlh umah dh lmer dtggalkan...
yang aku x leh than tukan....tme 2 aku msuk dpur aku terdegar bunyi kuat siot enth pe la..ble tgok blik ya allah kakak aku terhantuk kpale dkt palang pntu,,,tinggi sngt (len kli rendhkn bdan 2) cian aku tgok..aku tme dlu2 slu la gak kner skit gler siot kuat 2.. 2 3 ari x ok g skit 2...
ok time mase nk amik buah dkt blkang lgi la plak k.nad x knal buah mngis yg dh msak mau x nye g ptik buah yg wrne ijau nk mkn...aku n kakak pnyer r gelak x than aku di wat nyer..wat lawk tol la...tpi x pe kte kne bljar gak nk knal buah-buahan temptan x kan buah bndar jer kn,,,aku kol mber suh g pnjat pokok hahah..dtg gak dia nk amik buah...thanks shahrul pnjatkn pokok 2..huhuh.....