"Tiada kejayaan tiada rintangan,Tiada kegembiraan tiada kesedihan..,Bukan senang nak senang,Bukan susah nak susah..,Tanpa keberanian impian Tidak akan bermakna..., Itulah waktu yang dikurniakan bagi kita setelah diulit perasaan. Waktu menjadi penentu kehidupan ini. Dan waktu juga mengiringi takdir kita"

Sabtu, 1 Januari 2011

Selamat Tahun Baru 2011

Akhirnya 2011.. mlm 31 disember 2010.. riuh rendah suara warga kota dengan laugan,jeritan xkira kanak2, remaja atau golongan dewasa menyambut ambang 2011 di Icty shah alam....
malam tahun baru banyak jalan raya ditutup, tempat parking penuh dan ade jugak yang parking ditepi2 jalan dan sangup berjalan kaki...
sementara nak menungu bunga api, sempat jgak pergi main permainan di kwasan itu.. dpat jgk 2 patung kecik n besar... hehe..tpi bkn aku yg main.. org len yg main tpi diorg kasi kat aku... thanks ea korg berdua ..sayang korg...heheh... uppss!!.. malam tahun baru ni.. aku wat azam tahun 2011 ni klu bleh aku nk kuar motor,hihih klu lgi mmpu bek kerte truskn... tahun 2010 ,aku xde azam sbb aku stdy ..aku xde pk bner len... skrg ni dh bkrje kne lah wat azam... uumm.. umur pn smkin mngkat tua dah aku ni... hari demi hari msih mncri org syg kite tpi aku xthu aku mcm xde rse prasaan pape pun utk dia cian dia..mst dia mgharp sgt2kan, tpi yg kite syg 2 umm eth xthu la... ade tak yang 2 2 syang(aku n dia same2 syang hahaah)?? hehehe....

Alhamdulillah masih diberikan waktu untuk menghirup udara di muka bumi Allah ini...sedar x sedar pejam celik pejam celik sudah sampai ke tahun baru 2011...agak lama blog ni ditinggalkan bersawang di sana sini..moga tahun ini memberi kekuatan pada diri untuk terus menulis di blog yg trsayang ni...


2011...pabila masuk tahun baru seperti lazimnya soalan2 yang kerap diutarakan adalah "apa azam tahun baru?". Kenapa perlu menanti kehadiran tahun baru untuk membina azam yg lain meneruskan azam atau apa saja..Pada saya tidak perlu tunggu tahun yg berikutnya untuk kita perbaiki diri kita...Kita perlu untuk perbaiki diri dari sehari ke sehari...hari ini lebih baik dari semalam dan esok leboh baik dari hari ini..Bukankah begini lebih elok..namun tidak mengapa jika ada yg menunggu tahun baru untuk perbaiki diri sekurang-kurangnya masih lagi mempunyai semangat dan azam untuk berubah...

Bagi aku tahun lalu yang ditinggalkan banyak mengajar erti kehidupan memberi seribu pelajaran dan pengajaran dalam mematangkan diri untuk menempuh kehidupan ini...seribu macam suka dan duka yang dilalui..namun itu tidak mematahkan semangat untuk meneruskan kehidupan di ambang tahun baru..

Semoga tahun baru yang menjelang ini memberi lebih makna dan sinar dalam kehidupan ..kita bukalah buku baru..sengketa-sengketa lama dilupakan..perbaharui segalanya...perbaiki amalan perbanyakkan ibadat...moga Allah merestui dan merahmati seluruh umat Islam di muka bumi ini...dan semoga thun baru ini dengan debaran menanti kehadiran orang baru dlam kehidupan membawa lebih kerahmatan i..insyaALLAH amin!!

SELAMAT TAHUN BARU BUAT SEMUA PEMBACA BLOG INI, SAHABAT2,SAUDARA MARA DAN YANG MENGENALI DIRI INI..