"Tiada kejayaan tiada rintangan,Tiada kegembiraan tiada kesedihan..,Bukan senang nak senang,Bukan susah nak susah..,Tanpa keberanian impian Tidak akan bermakna..., Itulah waktu yang dikurniakan bagi kita setelah diulit perasaan. Waktu menjadi penentu kehidupan ini. Dan waktu juga mengiringi takdir kita"

Isnin, 12 September 2011

owhhh guppyku

dah berbulan rupanya aku tk update ini page.  Ok..aku sekang sibuk ngn ikan guppy belaan aku,  masih dalam proses pekembangan  ikan guppy walopun ianya silih berganti. Untuk bln ni, aku membeli peralatan akuarium aku..hahha...xsia2 aku hbis duit ngn ikn... aku pantang nampak kdai ikan msti nk blik punyer.... 
 Alhamdulillah, beberapa ekor itu sangat bahagia duk di akuariumny
.  Tapi ajal, tidak dapat dihalang.  Datangnya bila-bila masa sahaja. Namun aku bersyukur, agak lama ia bertahan hidup diakuarium  ini.  Bersama-sama lebih brapa ekor anak2 kecit yang aku bela dlm akua kecit . 

Untuk di rumah, aku telah beli yang lain diseremban.  Kat sebelah kedai basikal  tu...ada 2 kedai jual ikan aquarium. Aku beli enam ekor...3 pasang.  ..baru sekor yg mati...errr..
Yang lima bersaudara itu, masih cergas nampaknya...riang gembira berenang-renang dalam akuarium kecil ku.  Moga mereka kan panjang umurnya.  .... mereka gembira aku gembira..

kita semua gembira. :)