"Tiada kejayaan tiada rintangan,Tiada kegembiraan tiada kesedihan..,Bukan senang nak senang,Bukan susah nak susah..,Tanpa keberanian impian Tidak akan bermakna..., Itulah waktu yang dikurniakan bagi kita setelah diulit perasaan. Waktu menjadi penentu kehidupan ini. Dan waktu juga mengiringi takdir kita"

Khamis, 13 Ogos 2009

5 tip capai prestasa cemerlang..

  1. Pastikan minat terhadap kerjaya yang dicuburi tidak pernah pudar.Jika minat semakin berkurangan 2 mnunjukan yang kamu harus mmikirkan utk trus b'kdmat di syrikat or sblikny..Tanpa mnat yang mdalam sdah psti akan mberi ksan kpd kualiti kerja yg d'hasilkn..,sdah tba msa utk b'alih ke 1 bdang yg bru..
  2. Perlu mpnyai ksedaran & k'inginan yg tggi utk mnbah pegethuan.Hrus mgamalkn prses pembelajaran yg b'terusan agar diri tdak k'tiggalan dlam mgikut p'kembagan smase yg blku t'utmny pd bdang kerjaya..jka perlu tdak salah utk mjambung plajaran ke pringkat lbih tggi..
  3. Mlipat gadakn usha tnpa knal erti ptus asa..bak kate pepatah di mna ade kmahuan di situ ade jalan..,usaha2 yg dlkukn dpat mmajukn diri..dgan kesungguhan dan komitmen dri sndri yg prlu dtujukkn...
  4. Membina hbungan yg baik..,dkalangan rakan..Elakkn diri dri bgaul dgan individu yg b'masalah yg serius...,
  5. Kenal pasti kekuatan dn klebihan yg dpat d'tonjolkn skali gus..,ia mbntu mnutup kelemaham dri..nmun perlu b'usaha m'bntu..m'perbaiki kelemahan mse ke semase...