"Tiada kejayaan tiada rintangan,Tiada kegembiraan tiada kesedihan..,Bukan senang nak senang,Bukan susah nak susah..,Tanpa keberanian impian Tidak akan bermakna..., Itulah waktu yang dikurniakan bagi kita setelah diulit perasaan. Waktu menjadi penentu kehidupan ini. Dan waktu juga mengiringi takdir kita"

Sabtu, 15 Ogos 2009

Bersinarkah lagi kejora...

sambungan...


segala-gala aku ceritakn kpd syamin,kwan karib ku..,syamin mminta aku spaya bsabar dan b'bncang dgan baik..,aku b'harap dapt mnemui rizal ktika pulang cuti hari raya aidilfitri nnt..ttapi harapan aku meleset sama skali...,ku sangka panas hngga ke ptg rupany hujan ditgah hari..aku mndapt thu rizal mpunyai kkasih bernama tiqah...,mreka tlah b'kasihan pd hari ketjuh ramadan yg llu tanpa pgethuan aku..,hanya tuhan sja yg thu glora prasaanku ktika itu..,aku mmutuskn hbungan dgan rizal pd mlm raya aidilfitri..,aku insan biasa dan hnya mmpu mgundurkn diri..,tdk sggup aku mnrima hkikat bhawa cinta pertamaku b'akhir dgan khdiran orag ketiga...,syg mgpa smua ini trjdi pd p'hubugn kita?adkh aku bkan yg tbaik buatmu??..aku mllui hari2 mdatag dgn penuh ksabaran..ktika itu hnya kluarga dan kawan2 yg mberi pndorong smgat aku..slh sorg ilh syamin yg setiasa mdgar msalhku dn syamin adlh org pertama yg mgthui ttang perpsahan ni..sgala-galany aku luahkn pd syamin..
pergi selamanya...,
smnjak pristiwa itu,sgala-gala maslh aku dan symin kngsi b'sama..,aku dgn syamin mgalmi nsib yg sama iitu dtggalkn kekasih...,syamin sring mncritakn mslh pd aku..syamin prnh mcritakn hbunganny dgn kkasihny yg smkin retak kerna gra2 org ke-3..,tpi siapa thu bla tba msany kta akn kmbli pdny buat selma-lmany....,blum sempt aku b'jumpa dgan syamin ats pmntaanny,tggal 11 januari 2008(jumaat).,jam 6.30 ptg..,syamin tlah dijmput ilahi b'sama 2 org rkanny krana lmas smasa mndi di tluk bidara,melaka..,bgtu cpat syamin pergi..pg jumaat itu adlh hri t'akhir aku b'bual dgan syamin sblum ia pergi tggalkn aku..ya allah,mgpa ini smua t'jadi di saat aku sdang mncari...,

bersambung....